Vaidas Škarnulis (SF): „Ostrava turi puikiai išvystytus dviračių takus“

 


                                                   Patirtys su Erasmus+ Čekijoje


Aš esu saugos sistemų inžinerijos studentas. Su Erasmus+ programa buvau išvykęs 8–ame studijų semestre. Pusmetį praleidau Čekijoje, Ostravos technikos universitete. Šį universitetą pasirinkau, nes jis yra iš nedaugelio universitetų Europoje, kuris turi saugos inžinerijos fakultetą. Visos paskaitos vyko anglų kalba, mokomoji medžiaga taip pat buvo pateikiama anglų kalba. Kadangi visame fakultete buvome tik septyni užsienio studentai, kai kuriose paskaitose buvau vienintelis studentas. Atvykus į universitetą, mane pasitiko man priskirtas buddy, kuris man parodė fakulteto patalpas ir padėjo susitvarkyti reikiamus dokumentus ir iškilus klausimams gelbėjo visų studijų metu.


Universiteto miestelis

Praktiniai patarimai


  1. Finansai. Patariu turėti papildomų pajamų/santaupų, nes suteikiama stipendija tikrai nėra pakankama.
  2. Apgyvendinimas. Visiems studentams buvo suteikti gražūs, modernūs kambariai bendrabučiuose, kurie buvo šalia universiteto, todėl buto nuoma net nesidomėjau. Didžioji dalis mano pažinčių buvo užmegztos todėl, kad apsistojau bendrabutyje, jame buvo lengva sutikti kitus Erasmus+ programos studentus. Būtent todėl ir patarčiau rinktis bendrabutį, nes juose yra lengva įsitraukti į studentų socialinį gyvenimą.
  3. Draudimas. Papildomo draudimo vykstant neįsigijau, nes buvau informuotas prieš atvykstant, kad atvykus į Čekiją mano koordinatorė pasirūpins nemokamu draudimu, kuris man suteiks nemokamą gydymą Čekijos ligoninėse. Nors man pačiam ir neteko naudotis gydymo paslaugomis, tačiau visiems patariu pasidomėti šalies, į kurią vyksite, sveikatos draudimu, nes daugeliui kitų užsienio studentų teko naudotis gydytojų paslaugomis ir dėl jiems suteikto draudimo gydymas buvo nemokamas.
  4. Eismo kultūra. Keliaujantiems būtent į Čekiją, įspėju dėl kultūros pėsčiųjų perėjose. Nors ir taisyklės nusako, kad pėstieji turi pirmenybę nereguliuojamose pėsčiųjų perėjose, tačiau realybė yra kitokia. Automobilių vairuotojai beveik niekada nesustoja praleisti pėsčiųjų, todėl reikia būti labai atidiems ir visada įsikinti, kad perėją kirsti yra saugu. Keliaujant į bet kurią šalį patariu būti atidiems dalyvaujant eisme, nes eismo kultūros gali skirtis nuo mūsų.
  5. Dalyvauti vietinių studentų organizuojamuose renginiuose. Tai puiki proga užmegzti naujas pažintis. Mano studijų metu pirmieji organizuoti renginiai buvo skirti būtent susipažinimui su naujais žmonėmis.


Ką man suteikė mainai?


Studijų mainai man suteikė nuostabią galimybę susipažinti su žmonėmis iš skirtingų pasaulio vietų, susipažinti su skirtingomis kultūromis, kalbomis ir palyginti jas su mūsų bei pamatyti skirtumus tarp skirtingų gyvenimo būdų. Tai labai nuostabi patirtis, kuria džiaugiuosi, kad įgijau. Taip pat šiuose mainuose stipriai pagilinau anglų kalbos įgūdžius, susipažinau su užsienio mokymo sistemomis ir skirtumais tarp skirtingų valstybių aukštojo mokslo.


Laisvalaikis


ESN nariai organizavo šalies pristatymo renginius, kuriuose studentai galėjo pristatyti savo šalį ir pasidalinti savo tradiciniu maistu, organizavo stalo žaidimų ir karaoke vakarus; išvykas, kurios dažniausiai būdavo žygiavimas kalnuose.


Lednicės pilis pietų Moravijoje

Ostravos miestas turi puikiai išvystytus dviračių takus, kuriais galima pasiekti bet kurią miesto vietą, tuo įsitikau pats. Taip pat vietiniai studentai teigė, kad visoje šalyje yra skiriamas ypatingas dėmesys dviračių takų vystymui ir priežiūrai, todėl jeigu mėgstate važinėtis dviračiu, Čekija jums būtų puikus pasirinkimas.

Keliavimas yra patogus ir nebrangus, kadangi iš Čekijos galima patogiai nuvykti į daugelį kitų valstybių traukiniais, kuriems su ISIC pažymėjimu yra taikomos nuolaidos.

Praha

Ar patarčiau savo kolegoms vykti studijų mainams užsienyje?


Žinoma, taip. Tai yra nepaprasta galimybė pažinti pasaulį, kurios vėliau galime neturėti, todėl visiems patariu ja pasinaudoti.

Komentarai

Populiarūs įrašai