Monikos patarimai planuojantiems studijų mainus Pietų Korėjoje: kelionė turi prasidėti namie

Korėja - nuostabi šalis, tačiau ji visiškai nepanaši į Lietuvą. Oras kitoks, maistas kitoks, žmonės kitokie. Todėl prieš vykstant į šią šalį reikia pasiruošti: paskaityti apie ją, pasidomėti kitų žmonių istorijomis. Aš išvažiavau į Kyungpook Nacionalinį Universitetą 2016 metų vasaros pabaigoje ir dabar oficialiai esu vienas iš tų žmonių, kurie gali pasidalinti istorija iš Pietų Korėjos!

Pasiruošimas

Kai VGTU man pranešė, kad atrinko mane dvišaliams mainams Pietų Korėjoje, buvau labai laiminga, bet džiaugsmas greit aprimo: KĄ DARYTI DABAR? Po visų susitikimų ir pasitarimų buvo nuspręsta, kad bilietus pirksime tik tada, kai gausime priėmimo laiškus iš KNU. Laukėme ilgai – iki liepos vidurio, bilietai pradėjo brangti ne dienomis, o valandomis, bet nebuvo taip blogai. Per tą laiką pradėjau paieškas internete dėl draudimo ir vizos. Vizą galima įsigyti ir Korėjoje, tačiau nerizikavau – atradau būdą kaip per kelionių agentūrą "Litamicus" pasidaryti vizą Korėjai iš anksto, kad mažiau klausimų kiltų oro uostuose (patarimas: atrask daugiau lietuvių skrendančių į Korėją mokytis, nes kuo daugiau žmonių darysis vizą, tuo pigiau bus). Draudžiausi "Lietuvos Draudime", kadangi šios įmonės darbuotojos kėlė man pasitikėjimą. Už draudimą pusei metų visame pasaulyje, pagal sąlygas, kurias man pateikė KNU, sumokėjau 200 eurų ir labai džiaugiuosi, kad neteko juo pasinaudoti – medicinos pagalba Korėjoje brangi ir iš pradžių reikia mokėti pačiam, o tada jau laukti kompensacijos iš Lietuvos... Kitas labai svarbus dalykas – prieš išvažiuojant apsilankyk ir pasikonsultuok savo banke, nes pavyzdžiui SEB bankas reikalauja jiems pranešti apie kelionę į tolimas šalis. Jei to nepadarysi – gyvensi su užblokuotomis kortelėmis ir turėsi atsidaryti Korėjietišką sąskaitą banke.


Pasiruošimas Nr.2

Kai dokumentai jau sutvarkyti – pasidomėk visais kitais dalykiukais: viešuoju transportu, kasdieninių higienos produktų kainomis (juk geriau atsivežti dezodoranto iš Lietuvos už kelis eurus, nei pirkti Korėjoje už 10 eurų?), maisto aštrumu (tikrai, jei negali valgyti aštraus maisto – pasiruošk vaistų bent pirmam mėnesiui). Vegetaru, veganu būti labai sunku. Iš tiesų, beveik neįmanoma, todėl lengviausia pasitarti su savo morale ir pasiaukoti 5 mėnesiams.

Juk taip paprasta "YouTube" pasieškoti kitų žmonių istorijų ir patirčių. Iš tiesų, lengviausias būdas pasiruošti kelionei į Korėją - pabūk mentoriumi mainų programos studentams iš šios šalies. VGTU jų yra gana nemažai ir visiems reikia mentoriaus. Jie tau ne tik papasakos apie Korėją, bet ir pagelbės, kai nuvyksi. Mane pasitiko Incheon oro uoste, kuris yra 30 eurų atstumu nuo Daegu miesto, kuriame randasi KNU ir palydėjo iki mūsų miesto. Ir čia tik dėl to, kad aš jiems padėjau, kai jie buvo Lietuvoje. Vietoj vieno mentoriaus turėjau gal 5.

Viena mano buvusi erasmusė net pasikvietė su ja ir jos šeima praleisti svarbiausią šventę Korėjoje: Chuseok (kažkas panašaus į Padėkos Dieną). Kitas labai naudingas dalykas: pasimokyti kalbos pradmenis, kurių gali išmokti "Multilingual Lithuania" programos metu. Iš esmės, svarbiausia prieš išvažiuojant į šalį už 7000km – susipažinti su ja kiek įmanoma labiau.


Universitetas


Kyungpook Nacionalinis Universitas yra vienas iš geriausių universitetų šalyje. Žinoma, po SKY universitetų (Seulo Nacionalinis, Korėjos ir Yeongsae universitetai). Mokslai prasideda rugpjūčio pabaigoje, paskaitų tvarkaraštis būna aiškus dar prieš gaunant priėmimo laišką, tik registracija į tas paskaitas vyksta vėliau – svarbu nepražiopsoti, nes studentai registruojasi labai greitai, per kelias minutes dauguma paskaitų jau būna užpildytos. Mokslų kokybė – puiki. Na, žinoma, priklauso nuo dalykų, kuriuos pasirenki, tačiau man tikrai pasisekė su visomis paskaitomis ir dėstytojais. Beveik visi dėstytojai, išskyrus vieną, buvo arba europiečiai (britas, škotė, vengrė), arba amerikiečiai, todėl su kalba nebuvo jokių problemų. Viena dėstytoja buvo iš Korėjos, bet ji mums dėstė korėjiečių kalbą. Dėstytojai nesavanoriškai privalo būti gana griežti – studentai negali praleisti daugiau nei 6 paskaitų, nes sistema automatiškai įveda F – neįskaityta. Be to, dėstytojams net ir po semestro negalima atsidėkoti lietuvišku šokoladu – nelegalu. Ne tik dėl lietuviško šokolado, bet man būnant Korėjoje priėmė įstatymą, kad dėstytojai ar mokytojai negali priimti dovanų iš studentų, nes tokioje konkurencingoje aplinkoje padėka dėstytojui gali būti laikoma įtakos darymu pažymiui.

Patirtis

Pagrindinis mano atsakymas į tai, ar verta vykti mainams Pietų Korėjoje yra tas, kad geriausias dalykas, kurį man davė VGTU - išvažiuoti iš jo. Šis semestras pakeitė mane kaip žmogų - popieriai ir dokumentai nebegąsdina, anglų kalba beveik gimtoji, lėktuvuose jaučiuosi kaip namuose.

Ir draugai atsiranda labai greitai ir labai rimti - jūs visi toli nuo namų, visi ieško su kuo būti, leisti laiką ir kaip neliūdėti. Ir paskui sunku gyventi vieniem be kitų, todėl jau dabar planuojamės keliones kaip aplankyti vieniem kitus! 


Trumpa mano Korėjos apžvalga

Įsimintiniausi dalykai: kelionės su draugais, naktys praleistos paplūdimiuose ir traukinių stotyse, vieniša trijų savaičių kelionė į Taivaną neturint net telefono! Iš tiesų, kelionė už 7000km nuo namų man parodė, kad viską galiu padaryti pati, niekas manęs nesustabdys... iš tiesų todėl, kad daugiau nėra kur dėtis, privaloma tvarkytis pačiam!


Jei turite klausimų rašykite man: Monika Auglytė (monika95@gmail.com)

Komentarai

Populiarūs įrašai