Jomantės įspūdžiai Kinijoje: kontrastai ir patirtys

Paslaptimis, mitais bei stereotipais apipinta galingoji Azijos milžinė man tą kartą asocijavosi su atradimais bei laukiančiais iššūkiais. Kvietimas keliauti studijuoti į Kinijos Liaudies Respubliką pažadino manyje vis neapleidžiantį smalsumo jausmą, todėl nedvejojusi priėmiau šį iššūkį. 

Po pirmojo išvykimo su Erasmus+ ir studijų Izraelyje, Negevo - Ben Guriono universitete, supratau, kokias dideles galimybes atveria patirtys kituose pasaulio universitetuose. Atrodė, kad jaudulio po akademinių bei gyvenimiškų patirčių Artimuosiuose Rytuose jau nebeliko, o neapleidžiantis motyvacijos jausmas įgyti ,,šviežių‘‘ žinių. Nusprendusi, laiką Kinijoje išnaudoti kuo produktyviau, prie paskaitų universitete į planą įtraukiau profesinę praktiką, bakalauro tyrimą vienintelėje Kinijoje esančioje matriarchalinėje gentyje, taip pat mandarinų kalbos paskaitas ir kultūrinę pažintį su Kinija.

Atvykusi pamačiau ,,nemiegančią ir skubančią‘‘ Kiniją. Atrodė, kad visi kinai turi magiškus sportbačius, kurių baterijai išsikrauti nėra šansų. Neužtrukau ir aš suprasti, ką reiškia dėvėti tuos ,,batelius‘‘. Gyvenimas bei mokslas Azijos milžinėje man priminė kinišką karuselę, kuri nuolatos ir sparčiai juda. Draugystė tarp manęs bei šalies kultūrinių, tradicinių skirtumų buvo labai nuosekli, kas kartą vis pamokanti ir plačiai atverianti akis. Į daugelį dalykų teko pažvelgti iš skirtingų perspektyvų, mokintis prisitaikyti prie kiniškos gyvenimo ritmikos bei tolerantiškai žvelgti į skirtumus.

UNIVERSITETAS


Beveik miesto centre įsikūręs Pekino Nacionalinis Universitetas turi daugiau nei 22 000 tūkstančius studentų jau 117 metų kuria unikalią istoriją.

Tarptautiniams studentams sudaromos galimybės pasirinkti iš labai plataus studijų sąrašo. Universitete keliami aukšti reikalavimai, pabrėžiama mokslo svarba ir vertybės, taip pat didelė konkurencija kiekvieną skatina neskaičiuojant valandų mokintis ir siekti maksimalių rezultatų. Tarptautiniams studentams nėra sulėtinamas tempas. Kad patirčiau kiniško mokslo spartą bei disciplinuotą mokymąsi, studijavau su magistro studentais. Mokiausi ne tik iš dėstytojų, bet taip pat ir iš didelę akademinę bei gyvenimišką patirtį turinčių magistrantų. Į mano tvarkaraštį buvo įtrauktos akademinės disciplinos artimiausios socialiniams mokslams,  bei taip pat ir paskaitos, kurias pasirinkau tikėdamasi įgyti žinių bakalauro rašymui: organizacijų valdymas ir  ne pelno siekiančios organizacijos bei lyderystė, taip pat ir migracija Kinijos kontekste bei pasaulyje.
Svarbios patirties įgijau lyčių lygybės bei plėtros studijose, kuriose profesorės pagalba tikslingai sisteminau informaciją ir dėliojau juodraštį būsimam tyrimui Mosuo gentyje bei bakalauro rašymui. Šioje paskaitoje minėti skirtumai tarp Europoje bei Azijoje lytims lipinamų etikečių, taip pat įsišakniję stereotipai tarp lyčių Kinijos provincijose yra stebėtinai dideli. Šiuos skirtumus pamačiau pati, pradėjusi ruoštis vienam iš bakalauro darbo tyrimų bei sukorusi daugiau nei 3000 kilometrų į Pietų Kiniją, Junano ir Sičuano provincijų sankirtoje, prie Lugu ežero įsikūrusią Mosuo gentį. Šis žinių, kantrybės bei iššūkių pareikalavęs tyrimas man atskleidė labai unikalią šios genties antropologinę bei socialinę pusę, taip pat kitokias perspektyvas iš kurių gali būti tyrinėjama gentis bei taip pat suformavo kritišką nuomonę apie medijose formuojamą genties portretą.


Akademinėje erdvėje buvo šiltai bei atvirai  priimamas požiūris nediferencijuoti dėstytojo ir studentų patirties, o mokytis vieniems iš kitų. Gera buvo girdėti tokioje margoje tarptautinių studentų apsuptyje dėstytojo minimą frazę: ačiū, su jumis daug išmokstu. Dėstytojai ne tik nori mus mokyti, bet išmokti iš mūsų, įsiklausyti ir diskutuoti drauge. Galbūt kai kuriose gyvenimo srityse slopinamas kinų kritiškumas turi poveikį formuojant kitokį požiūrį akademiniais aspektais, todėl dėl šios priežasties kartais tekdavo slopinti vakarietišką kritiškumą ir man. Taip pat džiaugiuosi turėjusi pažintį su mandarinų kalba, kuri žvilgsnį nukreipė į Kinijos kultūrą, tradicijas bei istoriją. Žinoma, šnekamoji ir rašomoji kalba pradžioje atrodė tarsi duomenų šifravimas, bet kuo toliau tuo labiau norėjosi tą pažintį su kalba tęsti. Susidorojusi su nelengvais iki tol dar nepažinios kalbos egzaminais įrodžiau sau, kad ir sudėtingiausi iššūkiai gali būti įveikiami.

PRAKTIKA

Galimybę pažinti kūrybinę kinų identiteto pusę įgijau profesinės praktikos metu. Aotu Space 凹凸空 - tai daugiafunkcinė erdvė, kurioje šios vietos koncepcija atsiskleidžia iš trijų perspektyvų. Aotu erdvė įkvepia kūrėjus, menininkus, šokėjus, inovatorius bei tampa jų kūrybos stotele. Performansai, spektakliai, diskusijos, koncertai, Kinijos bei viso pasaulio menininkų personalinės ir grupinės parodos čia kasdienybė. Asmeninė patirtis ir darbas su kiniečiais, ne tik gerokai praplėtė kūrybiškumo sąvoką, bet ir leido įsitikinti, kad kūryboje ribos neegzistuoja. Kiekvienas projektas, kurį drauge su komanda vykdėme, man suteikė didžiulės patirties ir dar daugiau spalvų įnešė į visą praktikos laikotarpį: skirtingos perspektyvos, naujovių paieškos, papildytos ilgomis darbo valandomis, man leido išmokti unikalių planavimo bei renginių organizavimo ypatybių. Pasiūlyta mano  idėja, kad aš jau galiu organizuoti ir surengti parodą – performansą, sulaukė komandos pritarimo. Žinios, įgūdžiai, paruošiamieji darbai ir bendradarbiavimas su fotografais – tai tik maža nematoma darbo pusė. Šiame projekte pagrindinis dėmesys buvo skiriamas dvynius siejančio mistiško ryšio atskleidimui skirtingose amžiaus tarpsniuose. Bendradarbiavimas su japonų, kinų bei lietuvių fotografais ir jų darbų reprezentavimas, ir prie šio projekto prisijungęs gausus būrys profesionalų, įkvėpė toliau kryptingai judėti ir atrasti vis naujus saviraiškos kelius.

Tapusi antra studijų stotele kontrastingoji Kinija mane dar stipriau stumtelėjo į unikalumais žavintį pažinimo pasaulį, todėl ir toliau norisi judėti, tyrinėjant margą pažinimo spektrą, semiantis mokslo ir žinių.  Manau, kad ši patirtis mane dar labiau užaugino. Po daugiau nei pusmečio praleisto Kinijoje-  man ji kitokia, artimesnė ir savesnė. Žodžiais sunku nusakyti, kokia dėkinga esu šiai šaliai už pažintį su ja, šioje studijų kelionėje kartu buvusius ir mane mokiusius pakeleivius, už įgytas nepamatuojamas patirtis.

Nuoširdžiai esu dėkinga antrą kartą manimi patikėjusiam Alma mater – VGTU, kuris ir vėl mane išleido tęsti studijų pažintį Kinijoje. Visada jutau rūpestį, dėmesį bei palaikymą iš didelės VGTU šeimos, todėl visiems tariu ačiū (谢谢) !



Komentarai

Populiarūs įrašai