Jomantės įspūdžiai Kinijoje: kontrastai ir patirtys
Paslaptimis, mitais bei stereotipais apipinta galingoji
Azijos milžinė man tą kartą asocijavosi su atradimais bei laukiančiais iššūkiais.
Kvietimas keliauti studijuoti į Kinijos Liaudies Respubliką pažadino manyje vis
neapleidžiantį smalsumo jausmą, todėl nedvejojusi priėmiau šį iššūkį.
Po
pirmojo išvykimo su Erasmus+ ir studijų Izraelyje, Negevo - Ben Guriono
universitete, supratau, kokias dideles galimybes atveria patirtys kituose pasaulio
universitetuose. Atrodė, kad jaudulio po akademinių bei gyvenimiškų patirčių
Artimuosiuose Rytuose jau nebeliko, o neapleidžiantis motyvacijos jausmas įgyti
,,šviežių‘‘ žinių. Nusprendusi, laiką Kinijoje išnaudoti kuo produktyviau, prie
paskaitų universitete į planą įtraukiau profesinę praktiką, bakalauro tyrimą
vienintelėje Kinijoje esančioje matriarchalinėje gentyje, taip pat mandarinų
kalbos paskaitas ir kultūrinę pažintį su Kinija.
Atvykusi pamačiau ,,nemiegančią ir skubančią‘‘ Kiniją. Atrodė,
kad visi kinai turi magiškus sportbačius, kurių baterijai išsikrauti nėra šansų.
Neužtrukau ir aš suprasti, ką reiškia dėvėti tuos ,,batelius‘‘. Gyvenimas bei mokslas
Azijos milžinėje man priminė kinišką karuselę, kuri nuolatos ir sparčiai juda.
Draugystė tarp manęs bei šalies kultūrinių, tradicinių skirtumų buvo labai
nuosekli, kas kartą vis pamokanti ir plačiai atverianti akis. Į daugelį dalykų
teko pažvelgti iš skirtingų perspektyvų, mokintis prisitaikyti prie kiniškos
gyvenimo ritmikos bei tolerantiškai žvelgti į skirtumus.
UNIVERSITETAS
Beveik miesto centre įsikūręs Pekino Nacionalinis
Universitetas turi daugiau nei 22 000 tūkstančius studentų jau 117 metų kuria
unikalią istoriją.
Tarptautiniams studentams sudaromos galimybės pasirinkti iš
labai plataus studijų sąrašo. Universitete keliami aukšti reikalavimai, pabrėžiama
mokslo svarba ir vertybės, taip pat didelė konkurencija kiekvieną skatina
neskaičiuojant valandų mokintis ir siekti maksimalių rezultatų. Tarptautiniams
studentams nėra sulėtinamas tempas. Kad patirčiau kiniško mokslo spartą bei
disciplinuotą mokymąsi, studijavau su magistro studentais. Mokiausi ne tik iš
dėstytojų, bet taip pat ir iš didelę akademinę bei gyvenimišką patirtį turinčių
magistrantų. Į mano tvarkaraštį buvo įtrauktos akademinės disciplinos
artimiausios socialiniams mokslams, bei
taip pat ir paskaitos, kurias pasirinkau tikėdamasi įgyti žinių bakalauro
rašymui: organizacijų valdymas ir ne
pelno siekiančios organizacijos bei lyderystė, taip pat ir migracija Kinijos
kontekste bei pasaulyje.
Svarbios patirties įgijau lyčių lygybės bei plėtros studijose, kuriose profesorės pagalba tikslingai sisteminau informaciją ir dėliojau juodraštį būsimam tyrimui Mosuo gentyje bei bakalauro rašymui. Šioje paskaitoje minėti skirtumai tarp Europoje bei Azijoje lytims lipinamų etikečių, taip pat įsišakniję stereotipai tarp lyčių Kinijos provincijose yra stebėtinai dideli. Šiuos skirtumus pamačiau pati, pradėjusi ruoštis vienam iš bakalauro darbo tyrimų bei sukorusi daugiau nei 3000 kilometrų į Pietų Kiniją, Junano ir Sičuano provincijų sankirtoje, prie Lugu ežero įsikūrusią Mosuo gentį. Šis žinių, kantrybės bei iššūkių pareikalavęs tyrimas man atskleidė labai unikalią šios genties antropologinę bei socialinę pusę, taip pat kitokias perspektyvas iš kurių gali būti tyrinėjama gentis bei taip pat suformavo kritišką nuomonę apie medijose formuojamą genties portretą.
Svarbios patirties įgijau lyčių lygybės bei plėtros studijose, kuriose profesorės pagalba tikslingai sisteminau informaciją ir dėliojau juodraštį būsimam tyrimui Mosuo gentyje bei bakalauro rašymui. Šioje paskaitoje minėti skirtumai tarp Europoje bei Azijoje lytims lipinamų etikečių, taip pat įsišakniję stereotipai tarp lyčių Kinijos provincijose yra stebėtinai dideli. Šiuos skirtumus pamačiau pati, pradėjusi ruoštis vienam iš bakalauro darbo tyrimų bei sukorusi daugiau nei 3000 kilometrų į Pietų Kiniją, Junano ir Sičuano provincijų sankirtoje, prie Lugu ežero įsikūrusią Mosuo gentį. Šis žinių, kantrybės bei iššūkių pareikalavęs tyrimas man atskleidė labai unikalią šios genties antropologinę bei socialinę pusę, taip pat kitokias perspektyvas iš kurių gali būti tyrinėjama gentis bei taip pat suformavo kritišką nuomonę apie medijose formuojamą genties portretą.
Akademinėje erdvėje buvo šiltai bei atvirai priimamas požiūris nediferencijuoti dėstytojo
ir studentų patirties, o mokytis vieniems iš kitų. Gera buvo girdėti tokioje
margoje tarptautinių studentų apsuptyje dėstytojo minimą frazę: ačiū, su jumis
daug išmokstu. Dėstytojai ne tik nori mus mokyti, bet išmokti iš mūsų,
įsiklausyti ir diskutuoti drauge. Galbūt kai kuriose gyvenimo srityse
slopinamas kinų kritiškumas turi poveikį formuojant kitokį požiūrį akademiniais
aspektais, todėl dėl šios priežasties kartais tekdavo slopinti vakarietišką
kritiškumą ir man. Taip pat džiaugiuosi turėjusi pažintį su mandarinų kalba,
kuri žvilgsnį nukreipė į Kinijos kultūrą, tradicijas bei istoriją. Žinoma,
šnekamoji ir rašomoji kalba pradžioje atrodė tarsi duomenų šifravimas, bet kuo
toliau tuo labiau norėjosi tą pažintį su kalba tęsti. Susidorojusi su
nelengvais iki tol dar nepažinios kalbos egzaminais įrodžiau sau, kad ir
sudėtingiausi iššūkiai gali būti įveikiami.
PRAKTIKA
Galimybę pažinti kūrybinę kinų identiteto pusę įgijau profesinės praktikos metu. Aotu Space 凹凸空间 -
tai daugiafunkcinė erdvė, kurioje šios vietos koncepcija atsiskleidžia
iš trijų perspektyvų. Aotu erdvė įkvepia kūrėjus, menininkus, šokėjus,
inovatorius bei tampa jų kūrybos stotele. Performansai, spektakliai,
diskusijos, koncertai, Kinijos bei viso
pasaulio menininkų personalinės ir grupinės parodos čia kasdienybė. Asmeninė
patirtis ir darbas su kiniečiais, ne tik gerokai praplėtė kūrybiškumo sąvoką,
bet ir leido įsitikinti, kad kūryboje ribos neegzistuoja. Kiekvienas projektas,
kurį drauge su komanda vykdėme, man suteikė didžiulės patirties ir dar daugiau
spalvų įnešė į visą praktikos laikotarpį: skirtingos perspektyvos, naujovių
paieškos, papildytos ilgomis darbo valandomis, man leido išmokti unikalių
planavimo bei renginių organizavimo ypatybių. Pasiūlyta mano idėja, kad aš jau galiu organizuoti ir
surengti parodą – performansą, sulaukė komandos pritarimo. Žinios, įgūdžiai, paruošiamieji
darbai ir bendradarbiavimas su fotografais – tai tik maža nematoma darbo pusė. Šiame
projekte pagrindinis dėmesys buvo skiriamas dvynius siejančio mistiško ryšio
atskleidimui skirtingose amžiaus tarpsniuose. Bendradarbiavimas su japonų, kinų
bei lietuvių fotografais ir jų darbų reprezentavimas, ir prie šio projekto
prisijungęs gausus būrys profesionalų, įkvėpė toliau kryptingai judėti ir
atrasti vis naujus saviraiškos kelius.
Tapusi antra studijų stotele kontrastingoji Kinija mane dar
stipriau stumtelėjo į unikalumais žavintį pažinimo pasaulį, todėl ir toliau
norisi judėti, tyrinėjant margą pažinimo spektrą, semiantis mokslo ir žinių. Manau, kad ši patirtis mane dar labiau užaugino. Po daugiau nei pusmečio
praleisto Kinijoje- man ji kitokia,
artimesnė ir savesnė. Žodžiais sunku nusakyti, kokia dėkinga esu šiai šaliai už
pažintį su ja, šioje studijų kelionėje kartu buvusius ir mane mokiusius
pakeleivius, už įgytas nepamatuojamas patirtis.
Komentarai
Rašyti komentarą